Close
0 izdelkov
Vaša košarica je prazna
Prodajni program
    Filters
    Preferences
    Iščite po spletni lekarni...

    Hoja namesto sedenja, tudi v majhnih odmerkih, podaljša življenje

    Hoja namesto sedenja, tudi v majhnih odmerkih, podaljša življenje.
    To je rezultat obsežne ameriške raziskave, v kateri so dokazali, da se smrtnost zmanjša kar za 33 %, če 2 minuti sedečih aktivnosti vsako uro nadomestimo z 2 minutama stoječih, bolj ali manj intenzivnih aktivnosti. Preiskovanci so vsako uro, ko so sedeli za računalnikom, pisalno mizo, televizijo,.. vstali in se za 2 minuti sprehodili po prostoru ali se kako drugače razgibali. Vse ostale dnevne aktivnosti so izvajali kot običajno.

    Ameriške smernice
    za telesno aktivnost priporočajo 150 minut zmerne aktivnosti ali 75 minut intenzivne aktivnosti na teden, kar predstavlja le 2 % budnega časa v dnevu. Pa vendar ameriški raziskovalci ugotavljajo, da kar 80 % Američanov ne dosega tega cilja.

    Slovenske smernice
    priporočajo najmanj 30-minutno vsakodnevno aerobno telesno dejavnost zmerne stopnje (npr. hoja, tek, kolesarjenje, plavanje). V primerjavi z ameriškimi smernicami torej za tretjino več. Morda je tudi to eden od razlogov, da je pričakovana življenjska doba Slovencev za dobro leto daljša kot pri Američanih. Seveda same smernice po sebi ne dodajo let življenja. Potrebno jih je izvajati.

    Včasih, ko se ob lepem sončnem vremenu kolesarim skozi Tivoli, imam občutek, da vsi Slovenci tekajo, telovadijo, kolesarijo. Celo ob bolj sivih in mokrih dnevih včasih zgleda, kot da Slovenci zvesto sledimo priporočilom za zdrav življenjski slog. Seveda srečujem le tiste, ki so v Tivoliju. Koliko Slovencev pa sedi doma ali v pisarni, ure in ure zagledanih v ekrane, ki se iz pisarniškega stola le presedejo v avtomobilski sedež, iz tega v domači fotelj in iz tega v posteljo? Ne vem. Verjetno je predvsem v večjih mestih tudi takih kar nekaj.

    Vseeno je v kateri skupini se vidite. Tudi večina tistih, ki popoldne ali zvečer tekate po Tivoliju, dopoldne in običajno še velik del popoldneva presedite pred ekranom. Čeprav boste popoldne ali zvečer zvesto sledili navodilom in se za 30 minut razgibali v parku ali fitnes centru. Za vse velja: spomnite se na gibanje tudi med sedečim delom. Dvignite pogled od ekrana vsako uro ali dve in se za nekaj minut sprehodite po pisarni ali hodniku, naredite počep ali dva... Ko vas med gledanjem filma na TV jezijo reklame, ne preklopite na drug film, raje se ta čas malo sprehodite po sobi.

    Verjetno vam je vseeno, če boste zaradi tega živeli kakšno leto dlje, saj tega tako in tako ne morete vedeti. Zagotovo pa boste zadovoljni s takojšnjimi učinki, saj se boste po 2 minutah gibanja počutili bolj sveže in boste lažje nadaljevali s sedečim delom. Zato vam priporočam, razmislite o raziskavi in priporočilih, ki izhajajo iz le-te. Poskusite in privoščite si kratke aktivne odmore kadarkoli opravljate sedeče delo ali pa malo dlje počivate v fotelju.

    Meta Milovanovič



    Povzeto po http://www.medscape.com/viewarticle/844068?nlid=80684_1842&src=wnl_edit_medp_wir&uac=72147SX&spon (dostop 6.5.2015)